پروژه آمار دوم دبیرستان

دانلود پروژه آ»ار و مدلسازی سال دوم دبیرستان رشته ریاضی

پروژه آمار سوم تجربی

پروژه آمار سوم تجربی

دانلود پروژه آمار سوم تجربی pdf دانلود پروژه آماری سوم تجربی دانلود پروژه آمار سوم دبیرستان تجربی دانلود پروژه ی آمار سوم تجربی دانلود پروژه کامل آمار سوم تجربی دانلود نمونه پروژه آمار سوم تجربی دانلود پروژه آمار سوم دبیرستان تجربی رایگان دانلود پاورپوینت پروژه آمار سوم تجربی دانلود پروژه درس آمار سوم تجربی دانلود پروژه های آمار سوم تجربی دانلود پروژه آمار سوم تجربی دانلود پروژه برای آمار سوم تجربی دانلود پروژه برای درس آمار سوم تجربی دانلود رایگان پروژه برای درس آمار سوم تجربی دانلود پروژه آماری سوم دبیرستان تجربی دانلود رایگان پروژه آماری سوم دبیرستان تجربی دانلود پروژه آمار سوم دبیرستان رشته تجربی دانلود پروژه آمار سال سوم دبیرستان رشته تجربی دانلود پروژه کامل درس آمار سال سوم تجربی دانلود پروژه آمار سال سوم تجربی دانلود پروژه ی آمار سال سوم تجربی دانلود رایگان پروژه آمار سال سوم تجربی دانلود رایگان پروژه ی آمار سال سوم تجربی دانلود پروژه آمار و مدلسازی سوم تجربی دانلود پروژه آمار سوم تجربی رایگان دانلود پروژه ی آمار سال سوم تجربی رایگان دانلود رایگان پروژه آماری سوم تجربی دانلود رایگان پروژه ی آمار سوم تجربی دانلود رایگان پروژه آمار سال سوم دبیرستان رشته تجربی دانلود رایگان پروژه درس آمار سال سوم تجربی دانلود پروژه آمار سال سوم تجربی (رایگان) دانلود پروژه آماری سال سوم تجربی دانلود پروژه آمار و مدلسازی سال سوم تجربی دانلود پروژه آمار و مدل سازی سوم تجربی دانلود رایگان پروژه آمار و مدلسازی سال سوم تجربی دانلود پروژه های آماری سوم تجربی

پروژه آمار سوم تجربی : به کار گیری تئوری احتمالات در استنباط آماری تئوری احتمالات ، باروش های ریاضی ، نشان می دهد که احتمال وقوع هر پیشامد چقدر است . در آمار استنباطی ، به مقایسه شاخص حاصل از نمونه گیری می پردازیم و آن را با مقادیر حاصل از تئوری احتمالات مقایسه می کنیم و برآورد می کنیم که چقدر احتمال دارد ، که شاخص مورد نظر ما ، رخ بدهد . توزیع نرمال را به یاد بیاورید . تئوری احتمالات می گوید که 95 درصد مشاهدات بین 1.96+ و 1.93- قرار می گیرد . حال اگر شاخص گروه مورد مطالعه ما ، بعد از استاندارد کردن ، عدد 2 شود ، خواهیم گفت که با احتمال 95 درصد ، فرضیه صفر ما رد می شود و شاخص حاصل از نمونه گیری ما با شاخص جامعه تفاوت دارد . در حال حاضر نرم افزارهای آماری ، مقدار احتمال را محاسبه و در اختیار کاربر قرار می دهند . برای مثال در نرم افزار spss مقدار احتمال با sig=???? نمایش داده می شود . اگر مقدار sig کمتر از 0.05 باشد ، فرض صفر با احتمال 95 درصد رد می شود .

پروژه آمار سوم تجربی

پروژه آمار سوم تجربی :  و اگر مقدار sig کمتر از 0.01 باشد ، فرض صفر با احتمال 99 درصد رد می شود . درجه آزادی فرض کنید که قرار است سه عدد بنویسید که جمع آنها 50 شود ، دو عدد را به دلخواه می توانید انتخاب کنید اما انتخاب عدد سوم دیگر اجباری است . در اینجا شما دو درجه آزادی دارید . حال اگر قرار بود شما ده عدد با شرط بالا بنویسید 9 درجه آزادی داشتید . با افزایش تعداد متغیرها محاسبه درجه آزادی پیچیده می شود . مقدار درجه آزادی با علامت df نشان داده می شود . خطای معیار میانگین اگر از یک جامعه ، تعداد زیادی نمونه با اندازه برابر انتخاب کنیم ، میانگین میانگین ها ، به میانگین جامعه نزدیک خواهد شد . واریانس این م یانگین ها به نام خطای معیار میانگین شناخته می شود که برابر است با : SE=s/√n که در آن s انحراف معیار نمونه ، N تعداد یا حجم نمونه و SE خطای معیار(استاندارد) میانگین است . آزمون t آزمون t برای مقایسه نمونه با جامعه هدف از آزمون t پاسخ به این سوال است که آیا میانگینی که از جامعه نمونه انتخاب شده است ، با میانگین جامعه یکسان است ؟ و تفاوت مشاهده شده معنی دار است ؟ یا خیر t(م)=(M-μ)/SE . که در این فرمول : M= میانگین نمونه ، μ = میانگین جامعه و SE خطای معیار است . (م) t مقدار محاسبه شده t است . مثال : در یک نمونه 16 نفری از دانش جویان ، میانگین نمره آمار 14 و انحراف معیار 3 است .

پروژه آمار سوم تجربی : اگر میانگین نمره درس آمار دانشجویان در کشور 16 باشد ، فرضیه یکسان بودن میانگین نمونه با میانگین جامعه را بررسی کنید . t(م)=(M-μ)/SE=(14-16)/(3/√16)=(-2)/0.75=-2.67 در اینجا در جه آزادی 15 است ، با مراجعه به جدول مقدار بحرانی t را مشاهده می کنیم . 2.131 و 2.602 برای مقادر احتمال 95 و 99 درصدی مشاهده می شود . مقدار محاسبه شد ما حتی از مقدار 99 درصدی نیز بیشتر است . بنابراین فرض صفر رد می شود . فرض های زیر بنایی به کار گیری آزمون t نمره ها توسط نمونه گیری تصادفی از جامعه انتخاب شده باشد . توزیع نمرات در چامعه ، نرمال باشد . لازمه این امر هم این است که مقیاس متغیرها فاصله ای یا نسبتی باشد . اگر مقایسه دو گروه مطرح باشد ، واریانس دو گروه برابر باشد . آزمون t برای دو گروه مستقل در این جا ما دو نمونه داریم که می خواهیم فرضیه یکسان بودن میانگین آن ها را بررسی کنیم . در اینجا خطای معیار تفاوت ها باید محاسبه شود . √((واریانس نمونه اول )/(تعداد نمونه اول)+(واریانس نمونه دوم)/(تعداد نمونه دوم)) مقدار t از رابطه مقابل محاسبه می شود . t(م)=(M_1-M_2)/(√((S_1^2)/n_1 +(S_2^2)/n_2 ) ) مثال : معلمی در یکی از دو کلاس خود شیوه بحث آزاد را در پیش گرفته است ، در پایان یک دوره از هردو کلاس آزمونی یکسان به عمل آورده است .

پروژه آمار سوم تجربی : او می خواهد ببیند که آیا روش بحث آزاد موثر بوده است یا خیر ؟ کلاس الف : میانگین= 16 ، ا ، انحراف معیار = 2 ، تعداد 25 نفر ... کلاس ب : میانگین = 15.5 ، انحراف معیار= 3 و تعداد= 18 نفر فرضیه صفر معلم چنین است : میانگین دو گروه برابر است . t(م)=(M_1-M_2)/(√((S_1^2)/n_1 +(S_2^2)/n_2 ) )=(16-15.5)/√(4/25+9/18)=(-0.5)/√(0.16+0.5)=(-0.5)/0.812=-0.615 مقدار t بحرانی برای احتمال 95 درصد برابر 1.96 است . مشاهده می شود که مقدار محاسبه شده ما از مقدار بحرانی کوچک تر است پس فرض برابری میانگین ها به احتمال 95 درصد مورد تایید است . مفهوم دیگر این است که روش بحث آزاد نتوانسته تاثیر گذار باشد و افزایش میانگینی هم که مشاهده می شود ، احتمالا ناشی از تصادف است .

تاریخ ارسال: چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 11:51 | نویسنده: تابلوسازی فراهان | چاپ مطلب
نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.