پروژه آمار دوم دبیرستان

دانلود پروژه آ»ار و مدلسازی سال دوم دبیرستان رشته ریاضی

پروژه آمار دوم ریاضی

پروژه آمار دوم ریاضی

دانلود پروژه آمار دوم ریاضی دانلود پروژه آمار دوم ریاضی رایگان دانلود پروژه آمار دوم دبیرستان رشته ریاضی دانلود پروژه آمار سال دوم ریاضی دانلود رایگان پروژه آمار سال دوم ریاضی دانلود پروژه ی آمار دوم ریاضی دانلود پروژه ی آمار سال دوم ریاضی دانلود پروژه آمار و مدلسازی دوم ریاضی دانلود رایگان پروژه ی آمار دوم ریاضی

پروژه آمار دوم ریاضی : ضرورت آشنائی با روش تحقیق ، مبانی و اصول اولیه در تحقیق مقدمه در این قسمت توضیحاتی پیرامون ضرورت آشنائی با روش تحقیق ، مبانی و

اصول اولیه در تحقیق ارائه می گردد انتظار می رود پس از مطالعه این قسمت فراگیر بتواند: اهداف شما دریابان این قسمت باید قادر باشید: • تحقیق به روش علمی را تعریف کنید. • چرا و چه زمانی تحقیق آغاز می شود؟انواع آنرا معرفی نمایید. • عناوین مهمترین بخش ها در هنگام تهیه طرح تحقیق را نام ببرید. • برای شما فرصتی فراهم خواهد شد تا به سوالات خود درمورد یک مسئله به صورت علمی بیاندیشید. • روش علمی برای تحقیق وانواع و ویژگی های آنرا را فراخواهید گرفت.

پروژه آمار دوم ریاضی : فراگیر همچنین متقاعد خواهد شد برای بررسی های علمی و دقیق نیازمند یادگیری روش تحقیق علمی می باشد. در طول سالیان و از ابتدای حیات بشر ، انسان همیشه با تحقیق سروکار داشته است . آنچه در اینجا اهمیت دارد آنکه تحقیقی می تواند راهگشا باشد که بر اساس اصول و موازین علمی صورت پذیرد. تحقیق در لغت به معنای درست و راست گردانیدن،پیدا کردن ، یافتن یاجستجوی حقیقت آورده شده است. تعاریف به عمل آمده از تحقیق و پژوهش فراوانند. تحقیق به روش علمی را مجموعه مقررات و قواعدی دانسته اند که چگونگی جستجو برای یافتن حقایق مربوط به پک موضوع را نشان م دهد.در جایی دیگر آن را حقیقت پژوهی نامیده اند و گروهی از دانشمندان اینگونه تحقیق را عملی منظم که در نتیجه آن پاسخ هائی برای سوالات مندرج در موضوع تحقیق بدست خواهد آمد تعریف کرده اند. درهرصورت مشخص است که وجه اشتراک در همه این تعاریف جستجوی حقیقت است و حقیقت پک پدیده ذهنی است که با واقعیت ( یعنی وجود عینی ) مطابقت دارد.( هرچند ممکن است این امر در علوم تجربی صحیح باشد لیکن در علوم نظری چنین نیست) به هرحال مانیز در روش تحقیقی که بحث خواهیم کرد بدنبال یافتن حقیقت خواهیم بود.

پروژه آمار دوم ریاضی

پروژه آمار دوم ریاضی : به صورت خلاصه منظور ما از روش علمی تحقیق، مجموعه قواعد و رویه ای است که محقق برای جمع آموری حقایق و واقعیت ها دنبال می کند تا سپس آنها را تفسیر ، تبین و اثبات نماید. واقعیت، یعنی آن چه که در خارج از ظرف ذهن است، مثلاً در خارج از اندیشة اموری همانند، کوه و دشت و بیابان و صحرا. این ها واقعیت است. اما حقیقت یعنی مفهوم یا ادراکی که مطابق با واقع باشد؛ یعنی در خارج از ذهن مصداق داشته باشد.توضیح این که : مفاهیم ذهنی به سه دسته تقسیم می‌ شوند: 1ـ مفاهیمی که در خارج مصداق واقعی داشته باشند، مانند مفهوم خورشید که در خارج مصداقی دارد.2ـ مفاهیمی که در خارج مصداق واقعی ندارند، لیکن عقل برای آن ها مصداق اعتبار می‌ کند، مانند لشکر که آن چه در خارج از ذهن حقیقتاً مصداق دارد، سربازان هستند و لشکر وجودش اعتباری است.3ـ مفاهیمی که هیچ گونه مصداق ندارند مانند سیمرغ.فلاسفه قسم اول را حقایق، دوم را اعتباریات و سوم را وهمیات می‌ نامند. پس حقیقت یعنی ادراک مطابق با واقع و نقطة مقابل حقیقت، اعتباریات و وهمیات هستند. با این سخن فرق بین حقیقت و واقعیت هم تا حدودی روشن شد.واقعیت به خود شیء خارجی اطلاق می‌ شود اما حقیقت، به صورت ذهنی از واقعیت.[1]فرق بین اعتباریات و وهمیات آن است که اعتباریات مفاهیمی زمینة عقلی و یا عقلایی برای انتزاع و اعتبار دارد، به خلاف وهمیات که زمینة اعتبار ندارد.پی نوشت ها :1 - شهید مطهری، مجموعه آثار ، ج6، ص 58 حقیقت به این معنی است که موضوع و موردی میبایست وجود داشته باشد یا بهتر است بگویم وجود داشتنش صحیح است. موردی که هست این است که الزاما" حقیقت وجود ندارد و عینیت نمیابد واقعیت به این معنی است که موضوعی و موردی که وجود دارد ، بودن و عینیت واقعیت الزامی است و اگر وجود نداشته باشد دیگر واقعیت نیست.

پروژه آمار دوم ریاضی : در بسیاری از موارد یا بهتر است بگویم امیدوارم که در اکثر مواقع واقعیت با حقیقت توام میشود. به همین علت در سخنان روزمره ما ، از یاد میبریم که ما بین این دو بسیار تفاوت است.یکی از دلایل تفاوت اساسی این دو موضوع در این است که واقعیت میتواند غلط نادرست و اشتباه باشد، اما حقیقت موردی درست است. حقیقت نمیتواند نادرست باشد. نباید دچار این اشتباه بشویم که حقیقت در رابطه با موضوعی نادرست ،خود نادرست است.خیر در آنجا حقیقت خود گزاره ای درست است که به توصیف یک موضوع نادرست می پردازد. واقعیت می تواند زشت ،ضد ارزش و کاملا" غلط باشد. واقعیت هرآن چیزی است که وجود دارد خواه بر حق خواه ضد آن. حقیقت امری است ارزشی ولی واقعیت میتواند امری کاملا" ضد ارزشی باشد. عمل کردن به حقایق کاریست پربها ولی یک سری از اعمال واقعی اموری نکوهیده هستند. اگر بخواهم مثال بزنم وفاداری امریست که در زیر مجموعه حقایق می گنجد. عمل کردن به آن یک ارزش است و عدم انجام دادنش یک ضد ارزش. ولیکن بی وفایی (اگر اتفاق بیافتد) امری واقعی محسوب میشود و یک ضد ارزش است و عدم انجامش یک ارزش محسوب می گردد. جان دیوئی معتقد است:" اولین مرحله تحقیق احساس وجود یک مشکل است؛ به این معنی که پژوهشگر در کار خویش با مانع یا مشکلی روبرو گردیده است که در حل آن ابهام یا تردید دارد و نمی تواند در مقابل آن ساکت بماند." بنابراین این نقطه آغازین در انجام هرگونه پژوهش یا تحقیقی بسیار مهم است و نقش آموزش افراد برای مسئله یابی که در برخی نظام های آموزش و پرورش برآن بسیار تاکید می شود نیز از همین امر نشات می گیرد. هرچه ضرورت پرسش در هنگام تدریس برای فراگیر بیشتر مطرح شود و از او خواسته شود تا ذهن خود را برای طرح سوالات بیشتر فعال سازد می توان انتظار داشت که در آینده نیاز به تحقیق و پیشرفت در او ارتقا یابد.

تاریخ ارسال: چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 11:56 | نویسنده: تابلوسازی فراهان | چاپ مطلب
نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.