پروژه آمار دوم دبیرستان

دانلود پروژه آ»ار و مدلسازی سال دوم دبیرستان رشته ریاضی

تحقیق آمار ، دانلود تحقیق آمار رایگان

تحقیق آمار ، دانلود تحقیق آمار رایگان

دانلود تحقیق آماری رایگان با نمودار دانلود پروژه آمار رایگان دانلود پروژه آمار رایگان با فرمت word دانلود پروژه آمار رایگان سوم تجربی دانلود پروژه رایگان آمار دبیرستان دانلود تحقیق آمار دوم دبیرستان رایگان دانلود پروژه ی آمار رایگان دانلود پروژه های آمار رایگان دانلود پاورپوینت پروژه آمار رایگان دانلود پروژه کامل آمار رایگان دانلود تحقیق آمار رایگان دانلود پروژه آمار دوم انسانی رایگان دانلود رایگان تحقیق آمار استنباطی دانلود پروژه آماری رایگان با نرم افزارspss دانلود پروژه های رایگان آمار با فرمت ورد دانلود رایگان تحقیق آمار سال سوم تجربی دانلود رایگان جزوه آمار روش تحقیق دانلود رایگان جزوه آمار و روش تحقیق دانلود پروژه آمار رایگان دوم دبیرستان دانلود رایگان تحقیق آمار دبیرستان دانلود رایگان تحقیق آمار دانش آموزی دانلود پروژه آماری سوم دبیرستان رایگان دانلود رایگان تحقیق آمار دوم دبیرستان دانلود رایگان تحقیق آمار سوم تجربی دانلود رایگان تحقیق در مورد آمار دانلود رایگان تحقیق درس آمار دانلود رایگان آمار و روش تحقیق دانلود رایگان تحقیق آمار و مدلسازی دانلود پروژه آمار دوم ریاضی رایگان دانلود رایگان تحقیق آمار سوم دبیرستان دانلود رایگان تحقیق آمار سال سوم دبیرستان دانلود رایگان تحقیق آماری سوم دبیرستان دانلود پروژه امار به صورت رایگان دانلود پروژه امار کامل رایگان دانلود رایگان کتاب آمار و روش تحقیق علی دلاور دانلود رایگان کتاب آمار و روش تحقیق دانلود رایگان کتاب آمار و روش تحقیق دلاور دانلود رایگان کتاب آمار و روش تحقیق مدرسان شریف دانلود پروژه آمار و مدلسازی رایگان دانلود رایگان تحقیق آمار و مدلسازی دوم دبیرستان دانلود پروژه رایگان امار و مدل سازی دانلود پروژه آمار کامل و رایگان دانلود رایگان آمار وروش تحقیق

تحقیق آمار ، دانلود تحقیق آمار رایگان : یکی از ویژگیهای متغیر قابلیت اندازه گیری آن است. چنانچه از وزن به عنوان یک متغیر نام ببریم بهترین راه اندازه گیری آن بر اساس کیلوگرم یا گرم می باشد در مورد قد هم سانتیمتر یا متر از عهده آن برمی آید. اما در مورد رضایت بیماران از نحوه ارائه خدمات یا میزان شنوائی یا ناتوانی و معلولیت از چه ملاکهائی باید استفاده کرد. برای اندازه گیری یک عنصر نیاز به مقیاس اندازه گیری وجود دارد. مقیاس اندازه گیری کمک می کند تا شما امکانی را برای اندازه گیری یک متغیر تعریف نمائید. برای اینکار لازم است با مقیاسهای اندازه گیری متداول و مرسوم آشنا شوید. چهار دسته عمده از متغیرها عبارتند از: • مقیاس اسمی: این مقیاس شامل یک یا جند گروه با طبقه است که از نظر کیفی با هم متفاوتند اما بین گروهها هیچگونه ارجحیتی وجود ندارد.

تحقیق آمار ، دانلود تحقیق آمار رایگان : ممکن است برای هر گروه یا طبقه شماره ای در نظر گرفته شود که ارزش ندارد بلکه جنبه" کد" یا شناسائی دارند. • مقیاس رتبه ای: این مقیاس نسبت به مقیاس اسمی خصوصیت اضافه ای دارد که در بین گروهها از نظر متغیر مورد نظر برتری وجود دارد اما این برتری قابل سنجش و مقایسه با سایر گروهها نیست . گروهها هم یکسان نیستند. گروهها نسبت به هم روی پله های یک نردبان قرار گرفته اند. • مقیاس فاصله ای: در این مقیاس فاصله بین گروهها با هم مساوی در نظر گرفته شده است. اما صفر در این مقیاس فقدان خاصیت مورد نظر اندازه گیری نیست. اختلاف مساوی بین هرجفت از اعداد نمایانگر اختلاف مشابه در خصوصیت مورد اندازه گیری است. • مقیاس نسبی: در این مقیاس خصوصیت اضافی آن است که صفر دلیلی برای فقدان خاصیت مورد اندازه گیری است و در نتیجه نسبت بین اعداد در این مقیاس همان نسبت مقدار خاصیت مورد اندازه گیری است. • شما به عنوان محقق برای اندازه گیری متغیر خود ضروری است تا دست به انتخاب مقیاس اندازه گیری بزنید. تعریف مقیاس و نوع رده ها یا گروه هائی که در مقیاس خود در نظر می گیرید بر عهده شماست که بایدمبتنی بر خصوصت علمی قدرت و رجحان مقیاس باشد.

تحقیق آمار ، دانلود تحقیق آمار رایگان

تحقیق آمار ، دانلود تحقیق آمار رایگان : نکته مهم آنکه قدرت و برتری مقیاس های فوق بتدریج از مقیاس اسمی به مقیاس نسبی افزایش می یابد و شما باید همیشه از قویترین مقیاس برای سنجش استفاده نمائید. • یک مقیاس خوب باید دارای ویژگیهای زیر باشد: • علمی : بر گرفته ومتناسب با اصول علمی باشد. • جامع : : بتواند تمام موارد متغیررا شامل شود. • مناسب : برای اندازه گیری آن متغیر باشد. • قوی : تلاش شود قویترین مقیاس باشد. • غیر قابل جمع : رده های مشترک نداشته باشد. • رده های کافی : موردی را فراموش نکرده باشیم. • رده های تعریف شده : گروهها و رده های آن تعریف شده باشند. • عملی : قابلیت انجام داشته باشد. جامعه مورد مطالعه مقدمه: در این درس شما با جامعه مورد مطالعه در تحقیق خود آشنا می شوید. جامعه مورد مطالعه جامعه مورد مطالعه ، جمعیتی است که مطالعه بر روی آن انجام می شود . لزوما“ این جامعه انسانها نیستند بلکه می تواند پدیده ها ، اشیا و موجودات زنده باشند.

تحقیق آمار ، دانلود تحقیق آمار رایگان : جامعه مورد مطالعه(نمونه گیری) مناسب ترین جامعه برای بررسی آن است که کل جامعه تحت مطالعه قرار گیرند. به عبارتی سرشماری انجام شود. در این حال جمعیت آماری برابر با جمعیت کل جامعه خواهد بود. اما معمولامحدودیت ها ی زمانی و اعتباری (هزینه ها) ، دقت در گردآوری داده ها و کنترل آن، نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات سبب استفاده از نمونه گیری برای سرشماری است. در نمونه گیری اصل بر این قرار داده می شود که چنانچه از مناسبات آماری صحیح استفاده شود امکان تعمیم نتایج و اطلاعات بدست آمده از مطالعه بر روی نمونه به جامعه اصلی وجود دارد. متداول ترین روش های نمونه گیری عبارتند از: • نمونه گیری احتمالی و غیر احتمالی نمونه گیری احتمالی در نمونه گیری احتمالی از قوانین احتمالات برای نمونه گیری استفاده می شود. بدین صورت که به هریک از اعضای جامعه شانس معین برای حضور در نمونه داده می شود. برای انجام نمونه گیری ابتدا از فرمول تعیین حجم نمونه استفاده می گردد و پس از تعیین حجم نمونه و چارچوب نمونه گیری ( فهرست اسامی اعضای جامعه ) با یکی از روش های زیر اقدام به نمونه گیری می شود.

تحقیق آمار ، دانلود تحقیق آمار رایگان : نمونه گیری ساده تصادفی • نمونه گیری منظم • نمونه گیری طبقه ای • نمونه گیری خوشه ای • نمونه گیری چند مرحله ای نمونه گیری غیر احتمالی در این روش اصولا بحث تعمیم نتایج به جامعه مورد مطالعه مطرح نیست. با توجه به محدودیت در جمع آوری اطلاعات و بویژه در تحقیقات شبه تجربی که نمونه بارز آن کارآزمائی بالینی می باشد جهت افزایش دقت و اعتبار اقدام به نمونه گیری از جمعیت در دسترس می شود. موارد زیر از جمله متداول ترین روش های نمونه گیری غیر احتمالی هستند: • نمونه گیری آسوده ( لقمه ای) • نمونه گیری سهمیه ای • نمونه گیری قضاوتی

تاریخ ارسال: چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 12:02 | نویسنده: تابلوسازی فراهان | چاپ مطلب
نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.